racoon ipsec <-> zywall 5, dlhe - doplnene

Michal Dobes dobes na tes.eu
Pátek Červenec 11 14:14:50 CEST 2008

Mato Gajdos napsal(a):
> Este sa pokusim nejako odtial dostat detaily cez command line (ipsec
> debug) priamo cez telnet, trochu to mam zlozite, lebo to vsetko skusam
> na dialku, a pripojit sa mi da jedine cez VPN klienta z Win na ten
> Zywall. BTW je tam nejaky prehistoricky FW (asi z roku 2005).

Pokud máte na mysli VPN klient, co je normálně součástí Windows
2000/XP, tak ten samozřejmě využívá jiný režim, než konfigurujete
v linuxu. MS klient používá IPsec transport (kterým se navíc posílá
PPP zabalené v L2TP), kdežty vy konfigurujete IPsec tunel. Zyxe neznám,
ale očekával bych, že pro každý z těchto případů bude jiná konfigurace
té krabičky.

M.