squid a certifikaty

l.vlcek na noel-plus.cz l.vlcek na noel-plus.cz
Pátek Červenec 11 14:23:40 CEST 2008

preji pekny den,

rad bych zprovoznil squid, ale tak abych k prihlaseni (autentikaci)
uzivatele vyuzil jeho cetifikat.

Pro tyto ucely jsem si vytvoril jeden takovy testovaci pomoci openssl,
sam jsem si ho podepsal a  posleze naimportoval do firefoxe.
Zkontroloval, ze ma nalezitosti, ktere jsem vyplnil pri jeho vytvareni.

V dokumentaci ke squidovi jsem nasel, ze je nutne pouzit neco jako:

     acl usr01 user_cert CN jmeno.uzivatele

Cimz bych mel sdelit squidovi, ze ma pouzivat CN z certifikatu.
Samozrejme, ze volbu

     http_acces allow usr01

mam take vyplnenou.

Co jsem nedohledal je jak prinutim squida aby autentifikoval uzivatele a
pouzil prave ten certifikat. Volba

     acl xy proxy_auth REQUIRED

po me chce jeste doplnit : auth_param ....
coz je volani externiho programu pro overeni uzivatele. Proti MySQL mi
to chodi pekne, ale nelibi se mi, ze uzivatel "musi" vyplnit
jmeno/heslo. Pro ucely filtrovani dle uzivatele by mi informace z
certifikatu stacily...

Nevedel by, prosim, prosim, nekdo kudy do problemu??
Nejak se nekde tocim v kruhu a uz mi dochazi humor.
:-(

diky za pomoc

preji pekny den

L.V.