rychlost disku pod vmware

radek.kohout na op-profashion.cz radek.kohout na op-profashion.cz
Úterý Červenec 15 10:05:47 CEST 2008

Dobrý den,

Mám problém s rychlostí disků ve virtuálních strojích pod vmware
server.

Mám na několika strojích (různý HW - PIII, XEONY, opterony)
nainstalovaný různý linux - fedora6, fedora8, 32bit i 64 bit. Rychlost
disků je "normální" - zápis i čtení se pohybují v desítkách MB/sec.
Dále je zde nainstalovám vmware server různých verzí - 1.0.3, 1.0.4,
1.0.5.
Ve virtuálních strojích jsou nainstalovány různé linuxy - redhat8,
fedora6, fedora8, debian, gentoo...
Na všech mám problém s rychlostí zápisu a čtení na disk - ať už se
jedná o předem vytvořený virtuální disk (soubor), iSCSI disk případě
NFS disk. Rychlosti čtení i zápisu se pohybují v řádu jednotek MB/sec
(zhruba 5-6MB/sec)

Mohl by mě prosím někdo nasměrovat, kde hledat problém?
Konkrétní konfigurace záměrně neuvádím - kombinací, na kterých jsem to
zkoušel bylo mnoho a zatím se mi zdá rychlost disků ve virtuálním
stroji jako obecný problém. Není problém ale konkrétní konfigurace,
případně výsledky testů dodat.
Máte někdo podobné zkušenosti s vmware serverem? Jak jste je vyřešili?

Bylo by řešením přejít na jiný typ virtualizace (Xen, Virtualbox... ) ?

předem děkuji za jakoukoliv pomoc a radu

--
Radek Kohout
radek.kohout na op-profashion.cz