restart ipop3d

Slávek Banko slavek.banko na axis.cz
Sobota Červenec 26 02:26:00 CEST 2008

Dne pá 25. července 2008 Petr Vileta (fidokomik) napsal(a):
> Jenze jak dlouho trva podpora distribuce? 2-3 roky? A neni to nahodou
> podobne jako ve svete Woken, ze kazdy dalsi update zvysuje naroky na HW
> stroje? Prominte, ale ja proste nemam zajem kazde 2-3 roky kupovat novy
> pocitac a prechazet na novy operacni system, kde nejmene 5% softwaru
> nema zpetnou kompatibilitu, konfiguracni soubory jsou jine/jinde atd.
> Uvedu priklad MySQL. Zacal jsem na 3.x kde hesla jsou sifrovana nejak,
> jenze u 4.x uz jsou sifrovana jinak a konverze hesel neni mozna, jen je
> mozne ponechat stary zpusob sifrovani.

Jak někdo psal, u CentOSu mohou poskytovat podporu až 7 let. Navíc s
některými distribucemi je přechod na novou verzi "pouhou" aktualizací
více balíčků. Přechod na novou verzi rozhodně nemusí znamenat potřebu
nového hardware - pokud s tím zároveň nepřidáváte úlohy, které má plnit.

> [...]
> postupuji u Linuxu, ktery pouzivam jen pro jediny server a opravdu
> nejsem zadny jeho znalec. Naucil jsem se obsluhovat a konfigurovat to,
> co nejvice potrebuji, za to co neumim radeji nekomu zaplatim. Takze az
> budu mit nejake penize, asi postavim novy server, nainstaluji/nechm si
> nainstalovat Linux (asi CentOS) a pojedu na tom zase tak 5-8 let.
> Samozrejme s updaty, dokud k dispozi. Az podpora skonci, rozhodne
> nebudu okamzite prechazet na vyssi verzi, ale pojedu na tom, dokud to
> bude hardwarove unosne (dokud HW utahne provoz s rozumnou odezvou).

Srovnání s Windows je zavádějící. Tento systém obvykle vyžaduje i inovaci
hardware (jeden náklad) a licenční poplatky (druhý náklad). Pochopitelně
pak každý zvažuje, jaký přínos tyto náklady budou mít. A ten je u tohoto
systému často pochybný.

Ani u Linuxu se nemusíte hnát za "žhavými" novinkami. Když je distribuce
dostatečně "konzervativní", nejsou nové verze často. A jak už jsem psal,
pro některé distribuce i přechod na novou verzi je "jen" aktualizace.

> No a co? Jak jsem uz psal, mel jsem tu prvni napadeni po 5 letech
> provozu. Oprava trvala 2 hodiny a jel jsem dal. Dalsi napadeni bylo
> kuriozne az po upgrade PHP na 4.3 ;-) Kdybych neupgradoval, k napadeni
> nemohlo dojit. Bylo to nevhodnou default konfiguraci PHP. Tady jsem
> dokonce ani nemusel system obnovovat, stacilo jen zmenit konfigurak PHP
> a restart. Nebyl to hack systemu, jen to umoznovalo zneuziti ke
> spamovani.

No zhruba to, že v době, kdy mnoho útoků nedělají lidé, ale roboti, je
obnova systému se zachováním díry nesmysl.

Prosím, zkuste se zamyslet spíše nad tím, že by udržování systému na
podporované verzi distribuce mohlo být snadné, než nad hledáním dalších
úsměvných zdůvodňování, proč provozovat vykopávku.

Slávek