restart ipop3d

Michal Dobes dobes na tes.eu
Pondělí Červenec 28 11:31:12 CEST 2008

Petr Vileta (fidokomik) napsal(a):
> Nejaky parchant se snazil nalogovat na meho ipop3 demona. Samozrejme se mu to
> nepovedlo, ale povedlo se mu demona znefunkcnit. Ve vypisu "ps xa" jsem nasel,
> ze ".... ipop3d <defunc>" nebo neco takoveho. Zkousel jsem kill -9 na ten
> proces, ale nezabralo, tak jsem server restartoval. Zajimalo by me ale, zda je
> to mozne udelat nejak jinak, bez restartu celeho serveru.
> Jo a jeste verze Linuxu: RedHat 7.3 :-)

Pokud je ten démonek ve stavu zoombie, tak ho kill -9 nezrušíte.
V podstatě to znamená, že už neběží a čeká, až nadřízený proces převezme
návratový kód.
V RH7.3 systémech neběžel ipop3 normálně jako samostatný démonek,
ale pouštěl se přes xinetd. Pokud přišla tuna požadavků na nové spojení
současně a je to slabší HW, tak xinetd může zblbnout a neošetří správně
ukončení těch procesů.
Takže stačí dát restart na xinetd proces, pokud neprojde, tak kill -9
na něj a zoombíci pak propadnou na init a ten jejich stav vyčte a
zlikviduje po chvilce. Případně můžete zkusit procesu xinetd poslat
signál SIGCHLD, zda po něm nějaký zoombík zmizí. Některé programy se
daly postrčit takto k úspěšnému vyčtení stavu potomka.
Jinak můžete zkusit poladit limity pro xinetd v /etc/xinetd.conf,
kde můžete omezit kolik maximálně procesů ze sebe spustí a případně
i omezit rychlost vytváření nových spojení.

M.