znepokojiva hlaska v logu

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pondělí Červenec 28 16:08:33 CEST 2008

Zdravim,

On Mon, Jul 28, 2008 at 01:24:10PM +0200, Vlada Macek wrote:
> Nasel jsem v logu sveho domaciho Ubuntu HH tuto znepokojivou hlasku od
> jadra:
>
> Jul 27 23:02:33 puk kernel: [54694.053156] process `grep' is using
> deprecated sysctl (syscall) net.ipv6.neigh.default.retrans_time; Use
> net.ipv6.neigh.default.retrans_time_ms instead.
>
> Tesne kolem ni nejsou zadne jine zpravy. Google nebyl napomocen.
>
> Nevite, co ma co grep spolecneho se siti?

no, vetsinou nic.

Podival bych se na to, co se vlastne vola za grep:

which grep

tento grep bych odsunul nekam do pomocneho adresare. Pak zkusit udelat
toto:

apt-get --reinstall install grep

a zkusit se podivat alespon na velikost noveho souboru grep (ktery by
mel byt v /bin)

Dale je taky jeste mozne se podivat, co ten grep vlastne dela, pomoci:

strace -f -F -o grep.strace grep

Mohly by tam pripadne vyskocit nejake IP adresy.

Podival bych se tez na vypisy:

netstat -tpn
netstat -upn

A pokud by tam byly nejake zvlastni spojeni (o kterych nic nevite), tak
bych se podival na to, jake ze to daemony je obsluhuji (tady je budete
mit vc. process ID).

No a tak...

> Jsem za NATem v siti sveho kabeloveho poskytele netu a masina je
> aktualizovana a s lokalnim firewallem. Presto jsem opatrnej.

Opatrnosti neni nikdy dost...

> Diky predem za pouceni,
>
> --

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek               | Nez mi poslete prilohu .doc, .xls
University of South Bohemia  | nebo .ppt, prectete si, prosim,