jednoduchý domácí linuxbox

tv na fuzzy.cz tv na fuzzy.cz
Čtvrtek Červenec 31 15:03:18 CEST 2008

Ahoj,

poohlížím se po nějakém levném jednoduchém linuxboxu, který bych používal
jako jednoduché datové uložiště a pro vzdálený přístup zvenčí (OpenVPN,
SSH, ...). Budu to používat sám, takže to nemusí to nijak extra výkonné -
základními požadavky je hlavně rozumná hw spolehlivost (RAID 1),
energetická úspornost (nesmí to topit) a jednoduchá údržba (upgrade,
apod.). Umístěné to bude až za routerem / firewallem takže zvenčí budou
dostupné jenom některé porty.

Díval jsem se na hotová řešení, a celkem se mi líbí

QNAP TS-409
Synology NAS CS-407

Oboje mají místo pro 4x HDD s možností RAID 0, 1, 5, a je v nich nějaký
embedded linux. Máte s nimi někdo zkušenosti, co se spolehlivosti a
instalace vlastních balíčků týká?

Uvažuji také o postavení vlastního systému na bázi mini-ITX, které vyjde
levněji - víte o nějaké vhodné "ready to go" distribuci vyladěné pro tyto
účely?

Tomáš