distro na router/gate

michal krajcirovic konference na kraja.net
Neděle Březen 2 11:35:50 CET 2008

Ahoj,
resim jake distro pouzit na nasi gateway, ktera bude mit nekolik funkci.
Aktualne ji mam postavenou na debianu a vse co se tam provadi je predavani paketu z jedne sitovky na druhou, zadne vlany apod., cili proste "1" v /proc/sys/net/ipv4/ip_forward :-)
Gate bezi na nejakem asi 2,6Ghz celeronu s gigem ram a diskama v raidu1.

Protoze uz mame vlastni ASko, chci na ni udelat vice veci a myslim, ze by se na to hodilo nejake distro pro routery, ktere ma natroje ktere by mi mohly usetrit kupu prace, vzhledem k tomu ze jsem nektere veci jeste nemel tu cest delat.

Na tom stroji by melo bezet:
- routovani ip - cili jako gate, i jednotlive vlan, tedy ne jen jako vyse
- quagga a ospf/bgp
- cachovaci (rekurzivni) dns - ale to muze bezet i jinde
- shaping jednotlivych ip ci optimalne i vlan - abych mohl orezat jednu ip na x Mbps ci nekolik ip dohromady na x Mbps (coz nevim jestli jde nejak jednoduse a rozumne delat)
- firewall - blokovani ip pro celou sit apod - pocitam ze mi staci iptables, takze tam neni co vymyslet

A mam moc rad klikaci veci :-) Takze kdyby treba shapovani apod. slo pres nejake pekne webrozhrani, byl bych v druhem nebi :-)

Predem diky moc za tipy.

MK