distro na router/gate

Jan Mura jan.mura na volny.cz
Neděle Březen 2 13:01:09 CET 2008

Dobrý den.

Díval jste se na LRP, Linux Router Project? Kdysi jsem ho použil na
bezdrátové bezdiskové routery.
Nevím, jestli je ještě vyvíjen.
Samozřejmě byl dost flexibilní.

Jan Mura
----- Original Message -----
From: "michal krajcirovic" <konference na kraja.net>
To: <linux na linux.cz>
Sent: Sunday, March 02, 2008 11:35 AM
Subject: distro na router/gate

Ahoj,
resim jake distro pouzit na nasi gateway, ktera bude mit nekolik funkci.
Aktualne ji mam postavenou na debianu a vse co se tam provadi je predavani
paketu z jedne sitovky na druhou, zadne vlany apod., cili proste "1" v
/proc/sys/net/ipv4/ip_forward :-)
Gate bezi na nejakem asi 2,6Ghz celeronu s gigem ram a diskama v raidu1.

Protoze uz mame vlastni ASko, chci na ni udelat vice veci a myslim, ze by se
na to hodilo nejake distro pro routery, ktere ma natroje ktere by mi mohly
usetrit kupu prace, vzhledem k tomu ze jsem nektere veci jeste nemel tu cest
delat.

Na tom stroji by melo bezet:
- routovani ip - cili jako gate, i jednotlive vlan, tedy ne jen jako vyse
- quagga a ospf/bgp
- cachovaci (rekurzivni) dns - ale to muze bezet i jinde
- shaping jednotlivych ip ci optimalne i vlan - abych mohl orezat jednu ip
na x Mbps ci nekolik ip dohromady na x Mbps (coz nevim jestli jde nejak
jednoduse a rozumne delat)
- firewall - blokovani ip pro celou sit apod - pocitam ze mi staci iptables,
takze tam neni co vymyslet

A mam moc rad klikaci veci :-) Takze kdyby treba shapovani apod. slo pres
nejake pekne webrozhrani, byl bych v druhem nebi :-)

Predem diky moc za tipy.

MK