Uninterruptible sleep

Petr Heřman ph na lf2.cuni.cz
Úterý Březen 4 11:26:22 CET 2008

On Mon, Mar 03, 2008 at 02:12:15PM +0100, Jaroslav Lukesh wrote:
> Pokud máte nějaký automounter, tak ho zkuste vypnout, mě podobné věci dělal
> supermoutn s CD

Ne, nikdy nic takoveho nepouzivam, moc jsem nepochopil,
k cemu by to bylo.

Ty moje problemy jsou HW razu, to je mi uz celkem jasny
(v jednom pripade nejaka blba ctecka a ve druhem nejaky "nabourany"
USB port, kdyz jsem prohodil USB porty po ctecku a klavecnici, je to OK).

Ale moje otazka do konfery byla, jak obecne to resit, kdyz se takove
HW problemy s namontovanym I/O zarizenim vyskytnou!

Takze k tomu se mi ta blba ctecka hodila, ze se mi podarilo snadno
privest ten I/O proces do stavu D a pak jsem zkousel, co v takovem
pripade ma clovek delat.

Blby je, ze kdyz se to (typicky) stane behem kopirovani,
tak v tom okamziku mam primountovane dva filesystemy,
jeden dejme tomu s tim Flashdiskem a druhy systemovy.
A tim padem mi nejde odmontovat ani jeden z nich.

Osobne pro jistotu mam data na oddelenem fs na disku,
ale pokud to ma nekdo vsechno v rootu, tak pak teda nevim :-(

Zkousel jsem vselijak laborovat s funkci SysRq,
co jsem o tom kde vycetl jsem dal na
http://beta.wikiversity.org/wiki/SysRq
(pripadne mi to muzete opravit)

Ale i kdyz jsem dal Emergency Sync a Emergency Unmount a Reboot,
tak pak ten diskovy fs byl po rebootu pokazdy nabourany.

Ext3 journal si s tim nejak poradil, ale ja jsem presvedceny
o tom, ze by snad z te patalie mela vest nejaka cistejsi cesta,
dokonce i bez nutnosti rebootu. Citim se pred Windozaky dost trapne,
kdyz kvuli blbemu flashdisku musim rebootovat server :-((

Petr Herman