problem s reiserfs / SIGFPE

Tomas Vondra tv na fuzzy.cz
Úterý Březen 4 23:40:15 CET 2008

Ahoj,

hraju si tu se sw RAID polem (4 disky kazdy o velikosti 500GB, aktualne
vsechny zapojene v RAID 1 poli) - zkousim ruzne filesystemy s ruznymi
nastavenimi (velikost bloku atd.) a narazil jsem na problem s reiserfs.

Vytvoreni filesystemu s velikosti bloku 512B probehne OK, pouzivam prikaz

# mkfs.reiserfs -f -b 512 /dev/md1;

ale pri pokusu o pripojeni toho svazku prikazem

# mount /dev/md1 /mnt/raid;

dojde k SIGFPE, tj. k "vyjimce matematickeho koprocesoru". Zkousel jsem
i jine velikosti bloku, a napriklad 1024, 2048 a 4096 funguji, zatimco
512 proste spadne.

Verze mkfs.reiserfs je 3.6.19, jadro je 2.6.23-gentoo-r8. Po precteni
nejakych diskusi jsem i zkousel aktualizovat BIOS na desce (Intel
D865PERL), ale nepomohlo. Disky jsou pripojene pres Promise SATA300 TX4.

Stejne tak funguji i vsechny mozne jine fs ktere jsem zkousel (ext2,
ext3, xfs, jfs) s ruznymi velikostmi bloku, a v pohode.

Delam neco spatne, nebo treba reiserfs ma nejake omezeni o kterem nevim
(a informuje o nem nestastne)?

diky
T.V.