linux laptop riadenie spotreby etc...

tv na fuzzy.cz tv na fuzzy.cz
Úterý Březen 11 12:18:17 CET 2008

> DD, uz dlhsi cas pouzivam linux na laptope ( toshiba tecra S3 ), a trapi
> ma, ze vydrz na baterku je tretinova ( cca 1 hod. ) oproti MS WIN . S
> linuxom na desktope mam minimalne skusenosti. Distro je Xubuntu 7.10,
> bez toho aby som vec skumal do hlbky som nainstaloval baliky, ktore maju
> v nazve magicke acpi, apm, power a podobne, ale ziadna zmena.
>
> Poradi mi prosim niekto, kde zacat ?

Rozhodně stojí za to podívat se do konfigurace kernelu - z unifikovanými
kernely nemám zkušenost (kompiluji si sám), a ubuntu taky neznám. Nicméně
pokud tam máte nainstalovaný nějaký "desktopový" kernel, tak tam třeba
může chybět speedstep a podobně. Každopádně i na ubuntu si určitě můžete
zkompilovat a nabootovat vlastní kernel.

Obecně můžu doporučit "Power Management Guide" z gentoo (ale dá se to
použít i na jiných distribucích):

    http://www.gentoo.org/doc/en/power-management-guide.xml

Tomáš Vondra