tenky klient a video, zvuk, vypalovani

Petr Pisar petr.pisar na atlas.cz
Čtvrtek Květen 8 12:21:11 CEST 2008

On 2008-05-08, Milos Prudek <prudek na bvx.cz> wrote:
> Muj Linux PC v obyvaku plni radu ukolu:
> - MythTV (zaznam TV, prehravani)
> - Prehravani filmu v mplayer
> - Prehravani DVD pomoci MythTV
> - OpenOffice, GIMP
> - Prehravani hudby
> - Vypalovani DVD s fotkama
> - Kopirovani dat z CompactFlash pomoci flash readeru
>
> Chtel bych ten PC z obyvaku dat do sklepa jako server... a koupit nejaky
> nehlucny PC ktery by byl tenkym klientem... asi Linux Terminal Server
> Project. A pritom by tenky klient musel plnit ty vyse uvedene ukoly.
>
> Lze to vubec? Na siti ethernet 100 Mbit?

Vsechny veci az na kvalitni prehravani videa neni problem zaridit. Ale
na video vam 100 Mb/s stacit nebude. Jednoduchy vypocet dava 400x400x24b
na 25 Hz. Pri X11 budete muset zahazovat snimky nebo se na obrazovce
budou objevovat nedokreslene snimky. Pokud pouzijete nejakou metodu
komprese (VNC, VirtualGL) bude obraz mozna plynuly, ale rozmaznuty
ci kostickovany. Pokud ale mate vystup na televizi, tak by se to mohlo
ztratit. Nakonec je treba vybrat stroj, ktery bude mit ze site do
videopameti vysokou propustnost, abyste tam ta data vubec protlacil.

Ja ma zkusenosti jen se slabymi terminaly (Pentia na 200 Mhz s S3 Trio
grafikama) a tam lze pres SDL/X11 dosahnout pri rozliseni 640x480x16b 15
Hz. Pokud byste chtel videt, jak to delaji profesionalove, nechte si
predvest Sun Ray Clienta. Tam se pouziva VirtualGL a soudobi hardware.
Ja jsem to poteseni jeste nemel.

-- Petr