Souborový systém

garabik-news-2005-05 na kassiopeia.juls.savba.sk garabik-news-2005-05 na kassiopeia.juls.savba.sk
Sobota Květen 17 15:19:15 CEST 2008

Matej Cepl <mcepl na redhat.com> wrote:
> On Thu, 15 May 2008 22:21:38 +0200, Ing. Jiří Nováček scripst:
>
> Jinak samozrejme na to nejdulezitejsi jsem zapomnel -- tohle vsechno co
> zminujete, samozrejme umi Linux nezavisle na filesystemu (mluvime-li o
> rozumnych filesystemech -- tj. ext3, GFS, XFS, reiserfs3, JFS a nekolik
> ostatnich). Pokud podporuji extended attributes (coz vsichni zmineni
> podporuji -- a JFS podle mount(8) quota neumi) tak funguji jak prikazy
> quota(1) a jeho pribuzni, tak {get,set}afcl(1), coz je ovladani access
> control listu.

Len doplnim, ze praca s acl je ovela komplikovanejsia a neprehladnejsia
ako pridelovanie prav na adresare v novelli. Novellu zodpoveda
trustees (http://trustees.sourceforge.net/), o dost lepsie sa s tym pracuje,
ale prestal som ich pouzivat, lebo vzdy po upgrade kernelu som musel kompilovat novy
modul atd... A teraz sa uz trustees neda ani skompilovat ako modul.
Ale na pouzitie, pri ktorom sa nepredpoklada casty upgrade kernelu je to vhodne.

| Radovan Garabík http://kassiopeia.juls.savba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ kassiopeia.juls.savba.sk     |