Práce pod rootem

Pavel Lisý pali na tmapy.cz
Sobota Květen 17 20:39:57 CEST 2008

Dobrý večer

jsem z jiné distribuce (fedora) zvyklý se na delší práci pod rootem (po
zařazení sebe do skupiny wheel a příslušné úpravy v /etc/pam.d/su)
přepínat pomocí
su -
bez zadávání hesla.

Vše jsem si nastavil jako obvykle, ale v Ubuntu 8.04 mi to vykazuje
podivné chování. Pokud po:
su -<Enter>
začnu psát nějaký příkaz, tak po stisku první klávesy dojde k
automatickému odhlášení. Teď mi to párkrát udělalto i rovnou.
Pro ukázku posílám případ, kdy jsem zkusil napsat např. ls

pali na pali-desktop:~$ su -
root na pali-desktop:~# llogout

Po první klávese došlo k logoutu.
Pokud nejprve stisku Enter, tak se to neodhlásí.

Čím to může být? V předchozích verzích (7.04, 7.10) jsem toto chování
nikdy nezaznamenal.

Pavel

PS. Nevysvětlujte mi prosím, že mám použít sudo. Obejít to umím, ale
chci vyřešit tento problém.