Souborový systém

"Petr \"Qaxi\" Klíma" qaxi na seznam.cz
Úterý Květen 20 11:15:58 CEST 2008

Martin `MJ' Mares napsal(a):
> Zdravim!

> Mimochodem, k čemu je to vlastně dobré? :-)

Mějme 50 X terminálů
Na nich pracuje 150 už. rozdělených do 20 skupin. Uživatel může být ve
víc skupinách.
Každá skupina potřebuje k práci jiný program (reprezentovaný odkazem na
desktopu)

Pokud mám fs který nepodporuje "viditelnost souboru" musím každé skupině
a jejich kombinaci vytvořit adresář s desktopem jí odpovídající. Zároveň
musím hlídat abych při změně skupin/y uživateli nastavil i správný desktop.

Pokud mám fs který podporuje "viditelnost souboru" stačí vytvořit jeden
desktop a nastavit práva pro jednotlivé programy. Všichni už. mají
nastavený stejný desktop.

A co takhle adresář se šablonami dokumentů?
Marketing potřebuje tyhle, právní odd. tyhle a sekretářka ředitele pár
těch a pár těch ...
Jak to řešit aby sekretářka neměla v adresáři šablon X souborů které
nemůže otevřít (pokud to vyřešíte pomocí ACL) ? Nebylo by lepší aby je
vůbec neviděla?

A co teprve jak by byl krásný adresář /tmp kdyby tam nabylo vidět smetí
odevšech uživatelů, i když nečitelné ...

Určitě najdete spoustu jiných způsobů jak to řešit, ale budou opravdu
elegantní ?