doporuceni serveru

Michal Dobes dobes na tes.eu
Úterý Květen 20 16:09:25 CEST 2008

Tomáš Koželuh napsal(a):
> No nevím, jestli je dobrá volba obyčejný SATA disky do 1U nebo 2U, ty disky
> se v tom uvaří. Radši bych volil něco od serverovýho výrobce jako IBM, Dell,
> HP,..., kde to mají otestovaný, že to ten hardware vydrží...

A co myslíte, že do těch svých low entry 1U strojů strkají tito slovutní
výrobci?
To stejné. Teď tu mám jeden starší HP DL320, je v tom 2x Seagate
ST3250624AS. V nějakém jiném byly westerny, Před chvíli navrhovaný
Fujitsu má také seagate SATA disky.
A pokud si ten stejný disk koupíte přímo od HP a on stojí 7 kKč
(a už se ani nenamáhají na něj dávat HP nálepku nebo dělat nějaké úpravy
firmware, jak kdysi) nebo si ho koupím přímo za 2,5 kKč, tak úspora
je patrná.
Jistě, 2,5" SAS disky s 10 krpm by byly hezčí a asi vydrží i víc
v porovnání se SATA, ale pokud je dán rozpočet jaký je a výkonově stačí,
tak není moc co řešit.

M.