jak dostat data z "type fd" partition

Martin Patka martin na mikroservis.cz
Úterý Květen 20 17:40:46 CEST 2008

Zdravim,

prave mi odesla elektronika u sitoveho disku WD a protoze
vlasni disk vypada funkcni, chtel jsem si pred odeslanim do opravy
zkopirovat data.

Jenomze ten WD, i kdyz je v nem jen jeden disk, je vnitrne
naformatovan jako RAID. Takze fdisk mi ukaze celkem
4 partition. Tri jsou pomerne male, celkem maji <3GB,
ta datova cast je az ta ctvrta, 480GB. Ale vsechny partition
maji ID = fd, takze se k nim pres mount nedostanu.

Protoze jsem se sw-RAIDem nikdy nepracoval, nevim, jak se
k tem datum dostat. Nejake pokusy s nastavovanim na
tom disku nechci delat - dost nerad bych o ta data prisel...

Je nejaky jednoduchy zpusob, jak ten disk (a pro jistotu
nejlepe v R/O) zpristupnit ?

Zkousim to na Fedore 8.

Dekuji za radu

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:     smartin na mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work: +420 481624301
51301, Semily 1
http://www.mikroservis.cz <http://www.mikroservis.cz/>