FC9 a gdmsetup

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pátek Květen 23 16:58:28 CEST 2008

Matej Cepl wrote:
: On Thu, 15 May 2008 19:02:48 +0200, Miroslav Pragl scripst:
:
: > Prosim asi jsem slepy nebo blby ale nemuzu ve FC9 najit gdmsetup. S
: > instalaci jsem na starem zjusebnim stroji valcil (prosel pouze text.
: > mod) nicmene nezda se mi ze by se gnome nainstalovalo bez gdmsetup.
:
: gdmsetup jeste nebyl doimplementovan -- je nutne zduraznit, ze gdm ve F9
: je kompletni prepis gdm a s tim, co bylo v F8 (a co je stale jeste v
: ostatnich distribucich) nema mnoho spolecneho.

	K tomuto se (po trpkych zkusenostech) pripojuju. Gdm ve F9
byl zrejme prepsan tak aby fungovalo rozumne prepinani uzivatelu,
power manager a dalsi veci, ale zrejme ve jmenu "usability" zapomneli
na spoustu vlastnosti, ktere se vymykaji ze schematu "pracovni stanice
pro < 5 uzivatelu s implicitnim":

- nespousti ~/.xsession (resenim je nainstalovat balik xorg-x11-xinit-session).
- vyber jazyka a session je mozny az po zadani login name (coz fakt snadno
	prehlednete, protoze samotny ten selector neni vubec zobrazeny,
	dokud nezadate jmeno)
- v podstate nejde konfigurovat (konfiguracnich voleb prezilo cistku jen par).
- zobrazuje seznam uzivatelu, coz povazuju za bezpecnostni diru (zatim
	nevim jak to vypnout). Na systemu s 2000+ uzivateli to bude vypadat
	fakt divne.
- v seznamu uzivatelu na mem notebooku (je jich tam asi 7) je vzdycky
	predvybrany druhy ucet shora, clovek ktery se tam naposled
	prihlasil nekdy pred dvema roky. Proc, to je mi zahadou.
- nejde provozovat jen jako XDMCP server bez lokalne beziciho X serveru
	(cili pro nejaky headless terminalovy server nepouzitelne).
- pokud jste zvykli velmi rychle napsat jmeno a heslo, tak se neprihlasite,
	protoze mezi zapsanim jmena a zapsanim hesla se greeter slozite
	prekresluje do uplne jine podoby.

	Jo, GDM je asi nejhorsi prekvapeni F9.

-Yenya

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |