Jadro 2.6.27 a rychlost PC

d.petr d.petr na post.cz
Středa Listopad 5 20:57:55 CET 2008

Doplnění a oprava mé dnešní ranní odpovědi:

Pavel Kankovsky wrote:

> To je opravdu zajímavé, protože SSH většinu práce (šifrování) dělá
> v userspace a tam by vliv verze jádra měl být zcela zanedbatelný.

> Je při té operaci na obou verzích stejné zatížení CPU?

Zkontroloval jsem zatížení programem "top". Čísla jsou v %, hodnoty
občas ustřelovaly, ale průměrně byly takovéto:

program:       2.4        2.6
dd            50-60      50-55
cat           20-25      40-45
top           15-20        6
sshd           0-5        <1

a ze sumárního řádku
us            12-25      10-15
sy            75-85      85-90

> Liší se podle verze jádra nějak výsledek openssl speed?

Zajímavá tabulka. Hodnoty se lišily tak do 10%. U některých metod bylo
při malých počtech bytů rychlejší jádro 2.6, u některých 2.4. Se
vzrůstajícím počtem bytů se výsledky jádra 2.6 zhoršovaly, takže u
nejvyššího počtu už bylo 2.6 téměř vždy horší. Ale ten rozdíl byl vždy
nejvýše tak těch 10%.

Jo a kopírování přes ssh na localhost bylo časově opět přibližně v
poměru 1:5 v neprospěch 2.6.

Petr