Re: Jadro 2.6.27 a rychlost PC

d.petr na post.cz d.petr na post.cz
Čtvrtek Listopad 6 16:22:27 CET 2008

> A nemuze byt problem treba v pomalosti disku?
> Napada me, ze kdyby disk ve 2.4 pouzival (U)DMA a v 2.6 PIO, mohlo by se to
> takto chovat. Pri beznem kopirovani se to nemusi projevit protoze CPU ma
> spoustu casu a zvladne to bez zjevneho zpomaleni, ale pri zatezi se
> zpomaleni projevi protoze PIO mod nestiha.
>
> chtelo by to overit v hdparm , pripadne alespon zkontrolovat dmesg.

Nejsem si jisty, ale mam dojem, ze DMA ve 2.6 zapnute neni (2.4 ted nevim). Zkusil jsem to v hdparm i zapnout, ale bylo odmitnuto. Muzu to jeste proverit, ale nemyslim si, ze by toto bylo pricinou. Proc? Kopirovani asi 2 MB souboru pres ssh v 2.4 trva kolem 2 minut (ne fakt, nespletl jsem se). Kopirovani ve 2.6 asi 10 minut (opravdu si nedelam srandu). Kdyby vypocetni cast trvala procesoru srovnatelnou dobu v obou jadrech, pak zpomaleni o 8 minut na 2 MB souboru podle me nedokaze vysvetlit sebehorsi rezim disku.
Jen pro uplnost - FTP stejny soubor zkopiruje asi za 5 vterin v obou jadrech.

Petr