VPN propojeni tri pobocek s Centos 5.2

Petr Klíma petr.klima na sobriety.cz
Pátek Listopad 7 08:42:12 CET 2008

Pavel Janoušek wrote:
> Pokusil jsem se pomocí Google udělat zběžnou rešerši tohoto problému a
> aktualizovat své informace a narazil jsem mimo jiné na tento dokument:
> http://openvpn.se/development.html, z něhož je patrné, že ani současná
> stable verze 2.0.X se bez patche neobejde a tedy není standardní
> současné stable intalace oni OpenVPN koncentrátoru ani OpenVPN GUI.

Co neni soucasti? TUN driver? To je pravda pouze castecne. Pro WinXP
(prinejmensim 32bit) je TUN driver soucasti, pro Vista je ale potreba
devel verze. Jinak se ten patch tyka pouzivani zaheslovaneho
certifikatu, coz, priznam se, mne netrapi.

> Hlavní problém je v nastavování (skrze pušhování via user config dir)
> parametrů VPN spojení ze strany serveru. Nakonfigurujeme-li vše přímo
> na straně RW, možná se dostaneme do funkčního modelu sítě, ale nikoli
> funkčního modelu z hlediska administrace.

To souhlasim, proto, byt pouzivam OpenVPN, vse konfiguruji na strane
serveru.

Klienti s winXP pouzivaji stabilni 2.0.x verzi, ti s Vista pak devel 2.1

PK
--
Petr Klíma

Vývojář, správce sítě