Problem so zvukom

Martin Tirsel lk na blackpage.eu
Neděle Listopad 9 14:54:18 CET 2008

Dobry den,

mam pomerne zavazny problem, mam dosku Asus M2A-VM HDMI s chipsetom AMD
690G s ALC883 High Definition Audio 6-channel CODEC (HDA Intel
snd-hda-intel). Pouzivam headsety a ak spravim nahravku z mikrofonu, je
pocut pomerne rusive pukanie zvuku a okrem toho na vyssich (normalnych)
hlasitostiach sa prejavuje znacne skrkanie, ako ked nestiha zosilovac.
Ak sa k tomu prida linphonec, spracovanie zvuku kodekmi, prenos cez voip
do telekomunikacnej siete, vysledok je taky, ze kvalita zvuku je na
volanej strane takmer nepouzitelna.

Pukanie sa prejavuje len ak sa do mikrofonu hovori, ak je ticho, vyzera
to v poriadku, jednoznacne je problem na strane linuxu/driverov, nakolko
ak na tom samom pocitaci pouzijem windows, zvuk je pekne cisty.

System pouzivam Debian Lenny, skusal som aj live cd Ubuintu 8.04, tam
ten isty problem, u 8.10 sa mi to nepodarilo overit, Sound recorder sa
choval podivne a zamrzal. Za kazdu radu budem vdacny, mam tu 10 takychto
pc konfiguracii, cez ktore sa ma telefonovat a ak to v nasledujucich
dnoch nespojazdnim, bude trocha problem :(

Pridam este nejake info:

Linux 2.6.26-1-amd64

alsa-base                            1.0.17.dfsg-4
alsa-utils                           1.0.16-2
libesd-alsa0                         0.2.36-3
libsdl1.2debian-alsa                 1.2.13-2

00:14.2 Audio device: ATI Technologies Inc SBx00 Azalia (Intel HDA)
    Subsystem: ASUSTeK Computer Inc. Device 8249
    Control: I/O- Mem+ BusMaster+ SpecCycle- MemWINV- VGASnoop- ParErr-
Stepping- SERR- FastB2B- DisINTx-
    Capabilities: [60] Message Signalled Interrupts: Mask- 64bit+
Queue=0/0 Enable-
        Address: 0000000000000000  Data: 0000
    Kernel driver in use: HDA Intel
    Kernel modules: snd-hda-intel