LVM a partitions? (Re: Virt-manager)

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Úterý Listopad 11 11:34:45 CET 2008

Zdenek Kaminski wrote:
: Dne 31 Říjen 2008, 16:01, Jan Kasprzak napsal(a):
: > * pouzivate diskove image nad filesystemem nebo nad LVM? Prijde mi
: > zbytecne
: > mit nekolikaterabajtovy filesystem jen kvuli tomu, aby na nem bylo treba
: > deset pulterabajtovych souboru pro deset VM. Na druhe strane pokud by
: > libvirt
: > neumelo nic jineho nez raw image, pak by asi slo udelat snapshoty aspon na
: > urovni LVM misto na urovni qemu.
:
: Diskove image pouzij rovnou nad LVM. Klonovani ci zalohovani serveru je
: pak pomoci snapshotu parada :-)

	OK, v tom pripade - existuje nejaky rozumny nastroj, jak rozdelit
v LVM jednu LV na oblasti a pristupovat k nim? Vim ze pres losetup nebo
pres device mapper to pujde, kdyz si "rucne" spocitam, kde uvnitr dane LV
zacina a konci jednotlive oblasti. Ale jde to treba i automaticky?
Jde mi o to, abych mohl treba vytvorit novou LV pro virtualni stroj,
z host stroje na tom LV vytvorit oblasti, inicializovat swap a filesystemy,
primontovat, nakopirovat z existujiciho fyzickeho stroje obraz filesystemu
do jedne oblasti te LV, a pak teprve spustit virtualni stroj nad jiz
hotovymi daty.

	Nehlede na virtualni stroje, tenhle problem (jak rozumne
zpristupnit partitionovane zarizeni) jsem resil i jinde - takze: umite
tohle nekdo rozumne resit, nebo je treba rucne pocitat offsety oblasti?

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |