LVM a partitions? (Re: Virt-manager)

Zdenek Kaminski sutr na valasske-laboratore.cz
Úterý Listopad 11 15:34:39 CET 2008

Dne 11 Listopad 2008, 11:34, Jan Kasprzak napsal(a):

> 	OK, v tom pripade - existuje nejaky rozumny nastroj, jak rozdelit
> v LVM jednu LV na oblasti a pristupovat k nim? Vim ze pres losetup nebo
> pres device mapper to pujde, kdyz si "rucne" spocitam, kde uvnitr dane LV
> zacina a konci jednotlive oblasti. Ale jde to treba i automaticky?
> Jde mi o to, abych mohl treba vytvorit novou LV pro virtualni stroj,
> z host stroje na tom LV vytvorit oblasti, inicializovat swap a
> filesystemy,
> primontovat, nakopirovat z existujiciho fyzickeho stroje obraz filesystemu
> [...]

Nevim, jestli Ti presne rozumim, ale na vytvoreny LV poustim fdisk,
rozdelim si ho, kpartx mi pak ty oblasti zpristupni a normalne
naformatuji,
nakopiruji data a jedu.

Jediny problem mam s instalaci zavadece a to resim tak, ze tam proste
natrdo pres dd na zacatek nakopiruji potrebnou velikost.

Myslim, ze je nutne dat pozor na stav (ci danou vec overit), kdy je pres
kpartx zpristupnena oblast v LV a zaroven je LV pouzivan bezicim domX. V
dom0 jsem to nemel (tusim) namontovane, jen pres kpartx zpristupnene a
udelalo mi to lehce bordel v datech.

Ale je to davno a v zacatcich mych hratek s xenem a lvm a je mozne, ze
jsem jen na neco zapomel a pak jsem se divil, proc se to stalo.

Z.K.
--
Wallachian Laboratories? Freeride in UN*X systems...