Prohozeni raidu md0 <-> md1

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Úterý Listopad 18 13:33:58 CET 2008

On Tue, Nov 18, 2008 at 01:10:25PM +0100, Dalibor Straka wrote:
> Ahoj,
>
> stala se mi neprijemnost. V systemu byl /dev/md0 na /dev/sd[ab]3 a
> pridaval jsem /dev/md1 na /dev/sd[ab]1. V mdadm.conf mam nastavene
> spravne UUID:
> ARRAY /dev/md0 level=raid1 num-devices=2 UUID=57...<kraceno>
> ARRAY /dev/md1 level=raid1 num-devices=2 UUID=47...<kraceno>
>
> Problem je, ze system najde nejdrive /dev/sda1 a priradi mu /dev/md0.
> Zatim to prehodim ve /etc/fstab, ale zajimalo by me, jak tomu do
> budoucna predejit.
>
> Jak donutit system, aby nastavil cisla raidu podle UUID v mdadm.conf?

zdar. pouzivate initramfs pri bootu a je nastaveny, aby pouzival mdadm a
updatovany se spravnym konfigurakem? rekl bych, ze vam to detekuje kernel
automaticky, ale vzdycky jsem mel pocit, ze v persisten bloku daneho zarizeni
by melo byt nastaveno i cislo raidu a z toho odvozeny nazev zarizeni.
ale moc jsem se v tomhle nikdy nehrabal, nikdy jsem na tento problem
nenarazil.

mk