Prohozeni raidu md0 <-> md1

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Úterý Listopad 18 14:46:47 CET 2008

> From: linux-bounces na linux.cz [mailto:linux-bounces na linux.cz] On Behalf
> Of Martin Kraus
> zajimalo by mne, zda se da superblock nejak menit. kdyz napriklad chci
> prenest
> pole na jiny stroj, kde uz je md4.

No napadá mne třeba vytvořit nové RAID pole /dev/md4 s patřičnou
"topologií", poskládat ho z existujících disků (nejlépe korektně
předtím odpojeného pole!), to teprve poté uvést do on-line režimu
a "forsnout" takovouto konfiguraci do raid-superblck... po dalším
restartu by to měl i jaderný modul vzít v potaz...

Se SW RAIDdem lze (a dělal jsem) dělat bez ztráty kytičky spoustu
harakiri, vždy je však lepší mít zálohu dat a nebo alespoň jednoduchý
způsob jak data obnovit.

Já jsem teprve nedávno měl po snad 5-ti letech "nehodu" v té podobě,
že mi někdo použil 1 disk z původně vytvořeného RAID1 pole s ext3.
Když jsem to zjistil, vytvořil jsem nové pole, kde ten "zdravý" disk
měl být jako zdroj a jiný disk jako "hot-plug", který do pole
připojím a na který se měl provést sync... no všechno se tvářilo,
že OK, že systém přesně můj požadavek pochopil, (/proc/mdstat mě
naplňoval optimismem, ale přece jen synchronizace pár stovek GB něco
trvá i na super rychlých řadičích) ale bohužel výsledkem byl
kontejner, k němuž se poté jádro odmítalo jako k ext3 svazku znát...
2 dny práce v prd*li, ale naštěstí ne žádná neobnovitelná data...

Technicka podpora, Intranet/Internet    Za Kovárnou 9, 625 00 Brno