Bind a widle - nedochazi k update zony

Sobota Listopad 22 19:07:19 CET 2008

On Wed, 19 Nov 2008, Petr Hvězda wrote:

> Dale mam widli server s AD, ktery si jako slave server nacita danou domenu
> od master serveru. Problem nastane ve chvili, kdy nastane expire na
> widlich - mam defaultni hodnotu:
>
> 604800     ; expire (1 week)
>
> Po vyprseni jednoho tydne se bohuzel neprovede automaticky reload zony,

Expire je čas, po který může sekundár předpokládat, že má platná data,
když se mu nedaří to zkontrolovat u primárního serveru. Čili těm wokenicím
se to zřejmě týden v kuse nedaří, tak to vzdají.

> protoze se linux master server jevi jako nedostupny (jen co se DNS tyce,
> jinak se samozrejme vidi). Musim restartnout bind a pak se mi podari na
> widlich reload, zona se nacte.

Vyzkoušel jste z těch woken ručně (třeba nslookupem), že skutečně nelze
kontaktovat primární nameserver a přes AXFR stáhnout obsah zóny? Odjinud
to lze? Máte správně nastavené allow-transfer?

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21th century edition /