Jak docasne pozastavit xscreensaver?

Sobota Listopad 22 18:44:00 CET 2008

On Thu, 20 Nov 2008, Jan Kasprzak wrote:

> Ze bych ji obalil skriptem, ktery pred spustenim zakaze xscreensaver
> a po spusteni ho zase vrati do puvodni podoby.  Vim ze treba mplayer tohle
> umi (stopxscreensaver=yes v .mplayer/gui.conf).

Myslím, že MPlayer spíš periodicky simuluje nějakou aktivitu. To lze dělat
různě: kopat přímo do screensaveru jeho specifickou signalizací (afaik
Xscreensaver používá property na kořenovém okně, Gnome si to posílá přes
D-BUS), používat XResetScreenSaver() (pokud se screensaver řídí mírně
pochybnou extenzí MIT-SCREEN-SAVER), dokonce lze přes XTest simulovat
nějakou nevinnou činnost, např. mačkání shiftu (viděl jsem program, co to
skutečně dělal).

> 	Alternativne by stacilo, pokud by X server (xscreensaver?)
> akceptoval aktivitu na joystickovych zarizenich (/dev/jsN) jako duvod
> k odlozeni timeoutu o dalsich 10 minut. Akoratze tohle nejsou input
> zarizeni X serveru, takze tohle asi xscreensaver nebude umet.

Xscreensaver dělá divné věci, jako např. že umí sledovat /proc/interrupts.
Jestli je aktivitu na joysticku takto nějak zvenčí možno detekovat, tak by
možná nebylo tak těžké ho ohnout, aby to bral na vědomí.

On Thu, 20 Nov 2008, Petr [ISO-8859-1] Stehlík wrote:

> xscreensaver-command -poke

Myslím, že je to xscreensaver-command -deactivate.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21th century edition /