Bind a widle - nedochazi k update zony

Petr Hvězda konference na unistav.cz
Středa Listopad 26 11:00:51 CET 2008

Jeste me napada, jak to vlastne funguje - je to bud a nebo ? V pripade, ze
pouziji jen v jednom pripade view, tak mi bind vsechny ostatni zony
ignoruje. Je tedy nutne mit view u vsech zon, nebo se to da nastavit i
jinak ?

Posiam cely konfiguracni soubor, protoze uz se v tom sam nevyznam. Tak jak
to posilam viz nize, tak mi to prave bere jenom ty dve posleni zony s view
a zbytek ignoruje. Pokud dve posledni zony odeberu, tak se vsechny bez
problemu chytnou - nactou.

Pokud pridam ke vsem zonam view, tak mi zase nefunguje update zony na
sekundarni server (widle).

Potrebuji tu konfiguraci se vsemi zonami i s view.

options {
        directory "/var/named";
        dump-file "/var/named/data/cache_dump.db";
        statistics-file "/var/named/data/named_stats.txt";
        allow-recursion { localhost; in_unistav; unistav; };
        forwarders { xxx; };
        notify yes;
        interface-interval 1;
};
include "/etc/rndc.key";

acl in_unistav { 192.168.0.0/16; };
acl unistav { xxx; };

zone "localhost" {
    type master;
    file "master/localhost";
    allow-update { none; };
    allow-transfer { any; };
};

zone "0.0.127.in-addr.arpa" {
    type master;
    file "master/127.0.0";
    allow-update { none; };
    allow-transfer { any; };
};

zone "." {
    type hint;
    file "master/named.root";
};

zone "unistav.cz" {
    type master;
    file "master/db.unistav.cz";
    allow-update { none; };
    allow-transfer { any; };
    allow-query { any; };
};

zone "in.unistav.cz" {
    type master;
    file "master/db.in.unistav.cz";
    allow-update   { none; };
    allow-transfer { localhost; in_unistav; unistav; };
    allow-query    { localhost; in_unistav; unistav; };
};

zone "0.168.192.in-addr.arpa" {
    type master;
    file "master/db.rev.192.168.0";
    allow-update   { none; };
    allow-transfer { localhost; in_unistav; unistav; };
    allow-query    { localhost; in_unistav; unistav; };
};

zone "1.168.192.in-addr.arpa" {
    type master;
    file "master/db.rev.192.168.1";
    allow-update   { none; };
    allow-transfer { localhost; in_unistav; unistav; };
    allow-query    { localhost; in_unistav; unistav; };
};

zone "2.168.192.in-addr.arpa" {
    type master;
    file "master/db.rev.192.168.2";
    allow-update   { none; };
    allow-transfer { localhost; in_unistav; unistav; };
    allow-query    { localhost; in_unistav; unistav; };
};

zone "6.168.192.in-addr.arpa" {
    type master;
    file "master/db.rev.192.168.6";
    allow-update   { none; };
    allow-transfer { localhost; in_unistav; unistav; };
    allow-query    { localhost; in_unistav; unistav; };

};

zone "8.168.192.in-addr.arpa" {
    type master;
    file "master/db.rev.192.168.8";
    allow-update   { none; };
    allow-transfer { localhost; in_unistav; unistav; };
    allow-query    { localhost; in_unistav; unistav; };

};

view "internal" {
match-clients { 192.168.0.0/24; }; // our network
    recursion yes;
    zone "unistav.cz" {
    type master;
    file "master/internal.db.unistav.cz";
    };
};

view "external" {
match-clients { any; }; // all ohther hosts
    recursion no;
    zone "unistav.cz" {
    type master;
    file "master/db.unistav.cz";