postfix mail server opet na spam listu

Ing. Leoš Houser leos.houser na aacomputer.cz
Středa Říjen 22 23:16:44 CEST 2008

Dobrý večer,
mě se osvědčilo logovat netfilterem nově navázaná spojení ven na port 25 z
vnitřní sítě. Prajednoduchý skriptík o půlnoci posčítá počet spojení na IP
adresu vnitřních sítí a pošle mi mail.
Až se rozkoukáte, kolik je běžný počet spojení, tak třeba skriptík upravte
tak, aby pokud IP adresa má víc, jak nějakých 50 spojení za den, tak pro ni
vygeneruje dočasné zahazovací pravidlo. Zavirovaný počítač pak nestačí
udělat vážnou škodu.
Nevýhodou je, že občas pak na Vás někdo piští. Ale 50 mailů za den posílá
málokdo.
S pozdravem

--
Ing. Leoš Houser, jednatel