vmware a zabbix

Richard Svec richard.svec na ecce.sk
Pondělí Říjen 27 14:09:44 CET 2008

IPetr wrote:
> Zdravím,
>
> nemáte náhodou někdo rozjetý v jakémkoliv linuxu pod vmware Zabbix?
> Nejsem v instalacích serverů kovaný, spíš tomu vůbec nerozumím a tak
> pokus o rozjetí Zabbixu pod ubutru serverem se nepovedl. Chci Zabbix
> otestovat a jestli mi bude vyhovovat, tak si ho nechám nainstalovat od
> profíka. :-)

Ano mam zabbix rozbehany pod wmvare (host aj guest OS su debian Etch).
Ako databazovy engine mam postgres.  Postgres je vsak na inom hoste
(realne zelezo nie vmware).  V kazdom pripade pokial sa chystate
monitorovat nejake velke mnozstvo hostov (radovo stovky) pripravte sa na
to ze databazak nebude stacit.  Vyzaduje to dedikovany databazak
(doporucuje sa prekompilovat engine - je jedno ci mysql, alebo
postgresql) a vytunovat parametre sql enginu.  Taktiez doporucujujem
doladit parametre templejtov (monitorovat aktivitu interfejsom kazdych
5s je zbytocne) vypnut zbieranie udajov ktore su zbytocne a tie ktore sa
menia raz za hodinu, alebo su len informativne zbierajte za dlhsi
interval (hodina az dva postacia).  To iste plati pre triggre.  Pokial
to u nas budeme nasadzovat relane tak urcite nie pod vmware ale na
realnom zeleze.
V kazdom pripade sa este chystam otestovat opennms a cacti aj ked v
pripade opennms su poziadavky na SQL engine obdobne (doporucuje sa
startovat na dedikovanom zeleze s 2GB RAM - 4GB ram by malo znamenat
citelny narast vykonu (tolko dokumentacia - len neviem pri kolkych
monitorovanych hostoch to plati).  V oboch pripadoch (zabbix aj opennms)
sa doporucuje starostlivy tunning SQL enginu.

--

Richard Svec