SSH prihlaseni pomoci klice - prestalo fungovat

Michal Dobes dobes na tes.eu
Čtvrtek Říjen 30 09:52:30 CET 2008

Lubomír Vogl napsal(a):
> mel jsem nastaveno prihlaseni SSH pomoci klice, ale po cca pul roce mi prestalo fungovat. Smazal jsem tedy na serveru adresar ~/.ssh/ a vygeneroval nove klice a postnul je na server. Server ale porad vyzaduje heslo. Postup jsem zkousel na jiny server, na ktery jsem se doposud prihlasoval pomoci hesla, a tam prihlaseni pomoci klice funguje.
>
> Uz nevim co mam odkontrolovat. Muzete mi poradit ?

Pokud to přestalo fungovat samo od sebe, nebyla žádná aktualizace
a nebo zásah někoho z adminů, tak také zvažte možnost hacku.
Párkrát jsme už potkal situaci, kdy po hacku sshd serveru útočník
blokoval možnost použití klíčů, aby uživatele donutil použít
hesla a dostal se tak k nim pro případné použití dál.
Podobně vtípky s forwardováním klíčů, aby se dostal k soukromé části
klíče, pokud to nemáte na klientovi výslovně zakázáno.

M.