Virt-manager

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pátek Říjen 31 16:01:00 CET 2008

	Chtel bych zkusit libvirt/virt-manager pro spravu virtualnich stroju
(dosud jsem pouzival sadu svych vlastnich skriptu, moznost klikaci vzdalene
spravy mi ale prijde dost zajimava na to, abych zkusil libvirt). Mam tyto
dotazy:

* jak se ve virt-manageru prejmenuje virtualni stroj?
Po Edit->Machine details sice vidim jmeno, muzu je mysi oznacit, ale nejde
zmenit.

* jak ve virt-manageru pojmenovavate ty stroje?
Ja jsem dal zatim stejny nazev jako mam hostname toho stroje, ale ted bych
potreboval jeste pridat nejaky komentar (typu "toto je moje testovaci VM
pro Fedoru 10/x86_64").

* jde nejak vnutit jiny diskovy format? Podle vseho se zda, ze kdyz vyklikam
novou KVM-Qemu masinu, tak image je "raw". Pokud by libvirt podporovala
i suspend a pripadne live migraci, bylo by lepsi mit qcow2 nebo neco podobneho.

* pouzivate diskove image nad filesystemem nebo nad LVM? Prijde mi zbytecne
mit nekolikaterabajtovy filesystem jen kvuli tomu, aby na nem bylo treba
deset pulterabajtovych souboru pro deset VM. Na druhe strane pokud by libvirt
neumelo nic jineho nez raw image, pak by asi slo udelat snapshoty aspon na
urovni LVM misto na urovni qemu.

* jde nejak vnutit jiz drive vytvorenou VM (to jest diskovy image a parametry
pro qemu-kvm) pod spravu libvirt/virt-manageru?

* s tim souvisi - jde nejak vnutit qemu-kvm spoustenemu pres libvirt
nejake dalsi parametry? Treba by bylo dobre pokud guest OS je dostatecne
novy Linux, aby to pouzivalo paravirtualizovana zarizeni (baloon, virtio_blk,
virtio_net a podobne).

	Diky,

-Yenya

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |