K cemu je abstraktni UNIXovy socket?

Sobota Září 13 19:55:13 CEST 2008

On Thu, 11 Sep 2008, Jan Kasprzak wrote:

> k cemu je abstraktni UNIXovy socket?

Terminologická poznámka: abstraktní není socket, ale jeho jmenný prostor.

K čemu je to dobré, to by mne také zajímalo. Tento vynález byl zaveden
v jádře verze 2.1.15, čili v poměrně dávné minulosti. Zdá se, že autorem
je Alex Kuznetsov a že to tam přihodil tak nějak mimochodem spolu
s dalšími změnami.

Z jejich používání mám dost smíšené pocity, jelikož abstraktní jmenný
prostor je zcela neregulovaný, a tudíž se na nějaké dobře známé jméno může
napíchnout kdokoli, kdo ho zastihne neobsazené. (Naštěstí k tomu nikoho
nenapadlo přidat impersonaci klienta jako ve Woknech, protože to už by
byl totální průšvih.)

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21th century edition /