qmail a SMTP auth

"ing. Ladislav Vysloužil" info na vysla.net
Úterý Duben 7 20:41:31 CEST 2009

Neni to sice smtp + auth, ale treba to pomuze :-)

Ja jsem pouzival smtp after pop pri kombinaci qmail + vpopmail.
Fuguje to tak, ze napred overi pres pop jmeno a heslo a prida IP adresu
do "relay souboru". Ten se periodicky maze pres cron.  U vpopmail je
potreba to zapnout pri kompilaci "--enable-roaming-users=y" .
Detailni popis je na http://www.root.cz/clanky/stavime-mailserver-ii/.

Jde tuto techniku pouzit i pro jiny pop/imap servery ale je potreba
doinstalovat jeste nejakou utilitu.

Obcas se mi ale stavalo ze uzivatel pred odeslanim musel dat stahnout
novou postu a pak teprve mail odesel. Stalo se to pokud psal mail
dlouhou dobu a mel nastaveno delsi zjistovani nove posty v klientovi.
Stacilo zmenit v klientovi treba na 5 minut zjistovani novych zprav a na
serveru mazat relay za delsi cas treba 10 minut.
Pokud si to dobre pamatuju (pouzivam uz jenom postfix + saslauth) tak se
v klientovi nic nenastavovalo a fungovalo to jak s TB tak s outlookem.

Jinak je jeste pouzitelny postpop nebo smtp-poplock.

L. Vyslouzil

--
Tato zprava byla prohledana na vyskyt viru
a nebezpecneho obsahu antivirovym systemem