kdo nenecha disk usnout?

Petr Šobáň soban na soban.cz
Pondělí Srpen 3 10:29:22 CEST 2009

Dne 1.8.2009 10:42, Petr Stehlik napsal(a):
> Zdar,
>
> ucil jsem disk usinani:
>
> hdparm -S 24 /dev/sdX
> sleep 125; hdparm -C /dev/sdX
>
> zustava vsak active/idle, prestoze jsem HDDTEMPu zakazal merit disku sdX
> teplotu a disk jsem nejdrive remountoval read-only a pak dokonce
> unmountoval uplne.
>
> Je nejaky zpusob, jak zjistit, kdo a kdy do toho disku "drcne", takze
> ten neusne?
>
> Petr

Nějakej automount ?

Mě normálně stačí zadat hdparm -S xx /dev/yyy a po zadaném čase disk
normálně usne i když ho mám připojen je na něm FAT32 s windows.

Nějaká indexace co ho probudí ?

|    ICQ    179223500                    |
|    jabber soban_petr na jabber.org        |

	Používání akustických signálů za využití speciálního hlasivkového
krčního vaziva zaručuje výnos kujného vodivého nerostu, zatímco jejich
neužíváním dochází k zisku kovu cennějšího.
		-- Česká přísloví ve vědecké češtině