Ovládání notýsku Thinkpad T23

David Jez dave.jez na seznam.cz
Úterý Srpen 4 23:57:15 CEST 2009

  Co si pamatuju z předchozích ThinkPadů kde ty tlačítka dávat začali
(zhruba T20 po T41,) tak ovládají výstupní zesilovač, fungovaly
nezávisle na OS v Linuxu i FreeDOSu a mají vliv i na systémový chrchlák.
Zkontroluj si nastavení hlasitosti v alsa, OSS, případně pulse, esd nebo
konkrétního zvukového nesmyslu, který používá tvá distribuce jestli jsou
OK. Potom těmito tlačítky můžeš ještě nezávisle zesílit/zeslabit, nebude
se ale hýbat s mixéry v systému.
  Funguje to celé zhruba tak, že mutování umlčí, odmlčí se stiskem
jednoho z tlačítek up nebo down -- mute se nechová jako přepínač, ten jen
zdechne. BIOS si toto nastavení pamatuje. Z toho plyne, že pokud pomůže
jedno z tlačítek, tak byl noťas umlčen. Jeslti je to z důvodu visícího
tlačítka (za X let se mi nestalo, to by musely být leda zalepeny nějakým
bordelem,) HW chyby případně bugy v BIOSe/ACPI nebo zlé nastavení v
BIOSe si budeš muset už zjistit.
  V novějších ThinkPadech už tlačítka fungují plně SW, takže systém je
může odchytávat a na základě událostí měnit mixery, což by ale ještě neměl
být tvůj případ.

  David.

> buď je tlačítko nějak zaseklé, nebo nevím. Když tisknu zesílení nebo
> zeslabení, repráčky poslušně pípají, takže rozbité nejsou. Ale pokud
> spustím jakýkoliv software, ten nic nehlásí a jede. Ovšem nezvučí. Vše
> bych měl mít nastaveno v pořádku, už se mi to opravdu několikrát stalo a
> pomohlo pouze zmáčknutí jednoho z těch tlačítek...
> Poradí někdo, jak se s tím zachází?
> Díky moc

 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na eva.fit.vutbr.cz