Re: Sojení diskových oddílů

Miroslav Vancl mira.vancl na gmail.com
Středa Srpen 5 11:44:05 CEST 2009

Ahoj,

osobně bych se radši takovému čarování vyhnul kopírováním přes jiný
disk. Ale pokud je to nezbytná nutnost, existuje (velice riskantní !)
způsob, jak kýženého stavu dosáhnout pomocí nějakého nástroje, který
umí move a případně i expanzi partition a jejich filesystému (já mám
výborné zkušenosti s BootIt NG).

Situaci komplikuje to, že nejde o primary partitiony - zmíněný BootIt
umí jen primary ale v tomto případě se to dá zvládnout drobným ručním
zásahem.

Předpokládám, že fyzické umístění partition odpovídá jejich číslování
(jinak se to "poněkud" komplikuje), takže logické partition 5,6 a 7 na
sebe v tomto pořadí navazují. Pak lze (asi ale jen ručně, tj. vlastním
výpočtem) editací záznamu v MBR dosáhnout převedení log. partition 7
na primární partition a samozřejmě zrušení nepotřebných extended
partitions - to je první krok. Druhý krok je pak výše uvedený move
obsahu a případně expanze (BootIT umí obojí a umí ext2/3 a ReiserFS),
což samozřejmě chce spolehlivé napájení po dobu přesunu (expanze
směrem dolů se udělat nedá).

Ale ještě jednou upozorňuji - je to velice riskantní operace, která
může snadno skončit fatální chybou.

Míra Vancl