Alternativa k dummy0

Lukas Hofmann xnet na eurosignal.cz
Neděle Srpen 9 14:20:23 CEST 2009

mam sit o cca 200 routerech. a kazdy ma nejaka ipcka, v siti je
nekolik kruhu, routovani obstarava quagga. ze vsech stroju sbiram
ruzne hodnoty ruznymi zpusoby (neco syslogem, neco ssh/scp). co prijde
syslogem, je pojmenovano pomoci /etc/hosts na sbernem stroji, co se
sbira ssh/scp, je zavisle na rucne psanych adresach. a kdyz mi nekdo
zmeni nekde adresu a nerekne mi to, data se pak sbiraji odjinud, kam
byla adresa prestehovana nebo vubec. druha moznost je relativne dobra,
na tu se prijde. ze ale mezi stovkami grafu jou dva stejne, nikdo
neuvidi.

proto bych potreboval nejakou jednoznacnou identifikaci kazdeho
routeru - idealne dummy s /32 adresou. alias k existujicimu rozhrani
neni vhodny, nebot quagga a technici, kteri se v tom obcas vrtaji, umi
leckdy pekne pozlobit. rad bych mel proto daneho neco bokem, co bude
vyhlaseno za posvatne a nikdo nebude mit duvod do toho kopat.
lukas