Subversion - prepinani mezi vetvemi/repozitari ?

Pavel Benisek benny007-linux na 3dgrafika.cz
Úterý Srpen 11 15:10:35 CEST 2009

Ahoj diky za odpoved.

On 10 Aug 2009, at 23:26, Vlada Macek wrote:
> Zdar Pavle, ctu si Vas dotaz uz ponekolikate a porad se nemuzu zbavit
> dojmu, ze bud jsem natvrdly nebo je Vase vyvojarske workflow nejake
> strasidelne.
To jsem asi jen strasidelne napsal :) Je to vicemene standartni postup.

> Vetsina SCM (zde SVN) umoznuje branching, tedy vetveni vyvoje, uvnitr
> jedineho repozitare. U vas by to byly oficialni vetve dev, testing a
> production. A treba dalsi neoficialni, docasne, podle aktualnich
> potreb
> vyvojaru. Viz dokumentaci, hromada tutorialu...

Ano to chapu a presne tak bych to rad udelal.

> [...]
> naucit se Git. Myslel jsem si, ze kdyz pouzivam SVN a pri potrebne
> distribuovaneho SVN jeste Darcs, tak mam vse, co potrebuju. Velky
> omyl.
> Sice chvili trva, nez se clovek Git nauci, ale nyni je kazda prace s
> nim
> poteseni. Silne doporucuji tento cim dal vic popularni SCM vyzkouset.
>
> S Gitem ma kazdy vyvojar svou kopii repozitare, pohodlne
> synchronizuje s
> centralou jen kdyz je potreba, prehazuje commity mezi vetvemi dle
> libosti. Ma k dispozici rozsahle vyvojove a statisticke moznosti a

Bohuzel nemuzeme pouzivat jiny software nez Subversion. Mozna casem...

> Pochopil jsem, ze testovaci a produkcni server mate mimo svou sit, ale
> na nich muzete spravovat provoz sveho produktu napriklad pomoci SSH.
> Na
> produkcni serveru se z principu nevyviji, melo by na nem dochazet
> pouze
> k aktualizacim na nove commity (idealne oznacene inkrementovanym
> cislem
> releasu/verze), ktere jsou predem otestovane na testovacim serveru. Na
> testovacim serveru by take mela byt snaha potlacit vyvoj, aby se co
> nejvic simuloval stav na serveru produkcnim.

Ano mame situaci takto:
- vyvojarsky stroje
- interni test server
- externi test server
- externi produkcni server

Vyvoj je na lokalnich strojich tim ziskame o jeden testovaci krok navic.

> Tim spise, jsou-li testovaci a produkcni server mimo firmu, vubec bych
> na nich z duvodu ochrany dusevniho vlastnictvi nepracoval s
> repozitari.
> Pouze na nich rsyncem (SSH) aktualizoval kod, ktery na nich chci
> zrovna
> bezet. Jen tip, Vase situace muze byt jina.

My to samozrejme tak delame, ale chtel bych mit presny obsah
produkcniho serveru v repozitari ale bez toho aby se muselo neco delat
na tom serveru. Tim padem chci aby vyvojari vsechny zmeny co jdou na
server davali i do SVN do zvlastni vetve nebo repositare.

Diky

Pavel