iptables v Debianu

Jan Houstek Jan na houstek.net
Pátek Srpen 14 01:54:36 CEST 2009

On Thu, 13 Aug 2009, d.petr wrote:
> iptables-save/restore nepoužívám vůbec. Mám všechna pravidla napsaná
> jako příkazy iptables v souboru a ten soubor (skript) nechávám spustit z
> nějakého startovacího skriptu (k něčemu síťovému jsem jeho spuštění
> přihodil). Asi to není ideální, ale mně to stačí. PM

iptables-restore oceníte v případě, kdy těch pravidel máte hodně, řekněme
tisíce. iptables-restore má totiž lineární složitost vzhledem k počtu
pravidel, prostě celý rule-set vytvoří a najednou uloží do paměti kernelu.

Naproti tomu iptables vždy celý stav netfilteru z paměti vytáhne, upraví a
vrátí zpět (*), takže skript s tisíci voláními iptables má složitost
kvadratickou a taky celkem velkou režii.

Původnímu tazateli -- co přesně vám iptables-restore nebere? V začátku s
iptables-save a restore pár fatálních problémů bylo, ale dnes už je to
velmi odladěné. Navíc iptables-restore sežere skoro vše co iptables, ne
pouze striktě to co vytvoří iptables-save, i když je pochopitelně lepší mu
to v iptables-save formátu dávat.

-- HH

(*) Tedy pokud se mezitím něco zásadně nezměnilo, naposledy jsem to
zkoumal v jádře 2.4.