webová galerie (album)

Marcel Kolaja mkolaja na chello.cz
Neděle Srpen 23 23:21:01 CEST 2009

Dobrý večer,

řeším problém, jak vystavovat fotografie na WWW. WWW server je současně
pracovní stanice a je jediným úložištěm fotek (vyjma záloh samozřejmě).
Z toho plyne základní požadavek:

Co nejjednodušší vystavení fotek. Fotky nechci nikam kopírovat ani nic
složitého dopředu generovat, vše musí fungovat on-the-fly, žádné
předgenerované statické album. Fotky musí být uloženy tak, že ze stejného
místa bude fotky číst webová galerie i těžká klientská aplikace. Strukturu
alb musí určovat adresářová struktura. `nautilus .' nebo `eog *.JPG'
v adresáři s fotkami musí fungovat stejně jako kdyby žádná webová galerie
nebyla. Všechny dodatečné informace musí být uloženy v EXIFu, žádné
informace "bokem" (kromě jména alba, autentizačních informací, apod.).

Dále mám na galerii následující požadavky:

* možnost autentizace (stačí .htaccess)
* možnost podalb
* výpis volitelných informací z EXIF (pro různá alba různá pole)
* možnost vystavit i filmy
* možnost zobrazit fotku ve více rozměrech (nebo nějak automaticky
  v optimálním rozměru pro velikost okna prohlížeče?)
* cachování souborů generovaných on-the-fly (náhledy, zmenšeniny, ...)
* slideshow
* možnost stáhnout celé album (stačí podalbum na nejnižší úrovni) jako
  archiv (např. jako .tar)
* žádný Flash
* náhledová fotka alba o úroveň výš výhodou
* náhledová fotka filmu výhodou

Nyní pro tyto účely používám Apache::Gallery (http://apachegallery.dk/).
V podstatě mi plně vyhovuje (stačí jen nakonfigurovat Apache, .htaccess,
je-li potřeba, a do .{comment,folder} napsat název alba/podalba), tedy až
na jednu věc. Chybí možnost stáhnout celé album jako archiv.

Původně jsem chtěl tu jedinou chybějící vlastnost do Apache::Gallery
doprogramovat, ale při pohledu do kódu jsem usoudil, že to je nad mé
možnosti.

Žádnou jinou galerii jsem nenašel (obzvlášť když se zdá, že vývoj
Apache::Gallery ustrnul v roce 2004), ale nechce se mi věřit, že taková
neexistuje. Má někdo tip?

S pozdravem

Marcel Kolaja                                  http://sinon.homelinux.org/
GNU/Linux User
"I could be wrong, of course. But I'm never wrong."
       -- Linus Torvalds