Rychlý prohlížeč fotek

Jan Houstek Jan na houstek.net
Pondělí Srpen 24 01:06:59 CEST 2009

Ahoj,

doporučíte prohlížeč obrázků, který umí co nejrychleji zobrazit JPEG
(nejde mi zrychlení pomocí přípravy následujících obrázků na pozadí, ale
opravdu rychlost zpracování jednotlivých souborů). Další nikoliv nutné,
ale vítané vlastnosti

- nastavitelná kvalita/algoritmus zmenšení/zvětšení
- dobrá podpora i jiných než JPEG formátů
- rychlé a pohodlné ovládání klávesnicí (zoom, posouvání ...)
- možnost zobrazit EXIF informace
- zobrazení náhledů
- opensource s rozumnou licencí, aktivní projekt
- pokud možno bez závislosti na Gnome, KDE nebo jiném molochu

Léta jsem vcelku spokojeně používal GQview, ale jak z digi foťáků lezou
čím dál větší soubory, tak začal být na rychlé listování nesnesitelně
pomalý. Náhodou jsem zjistil, že integrovaný prohlížeč co je ve Win XP je
na stejném hardwaru a datech skoro o řád rychlejší ...

-- HH