záložní systém - zaplatím

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Čtvrtek Srpen 27 01:16:34 CEST 2009

On Tue, Aug 25, 2009 at 10:34:15PM +0200, mandrake.user wrote:
> Dobrý den.
> Mám server na debianu etch na kterém běží ispconfig ( http://ispconfig.org/ ).
>
> Potřeboval bych udělat řešení, aby v případě úmrtí tohoto serveru převzal jeho úlohu jiný. Zde nemusí jít o automatický režim. Klidně může být nutná zásah správce, ale jde o to, aby byla k dispozici všechna data. Tedy emaily, databáze, webové stránky.
>
> Zajímá mě pouze funkční řešení na debianu založené na standardních distribučních balících. Žádné kompilování  a harakiri.

> [...]

Doporucuji DRBD,

dva servery dve IP adresy a treti "produkcni" IP. Misto heartbeatu bude
tedy clovek, ktery v pripade potreby prepne servery.

Ve slozitejsi variante lze pouzit heartbeat + auto service startup +
nejaky "fencing" nebo vypnuti zasuvky apod.

-- Dalibor Straka
P.S. Ten fencing/vypnuti zasuvky nepodcenujte nebo se vam z toho rozkoci
hlava na dve!