Zmizelá mechanika

honzarezna honzarezna na seznam.cz
Neděle Prosinec 6 15:54:17 CET 2009

Zdravím, na starším počítadle se mi objevil podivný problém.

Pentium3, Sata řadič+disk, IDE optika LG, Mandriva 2009.1.

Vyměnil jsem podvozek, abych mohl použít víc paměti (i815 umí pouze
512MB SDARM), takže teď je tam QDI Advance 10T (Via Apollo Pro 133T)
Instalaci Mandrivy na harddisku jsem pouze "aktualizoval z CD" kvůli
novému čipsetu a jeli jsme pěkně dál. Jenže pak jsem si všiml, že nemůžu
připojit DVD. V fstab mám normálně jako předtím /dev/sr0 , ale toto
zařízení prostě neexistuje, K3B ho taky nevidí a v Ovládacích panelech
dokonce ani nemám ikonku nastavení optické mechaniky.
Přitom čipset i mechanika jsou zaručeně v pořádku, vždyť jsem z ní
spouštěl instalaci...
Poradí někdo, co s tím zmatkem?
Díky

--