Nefunguje ukladani dat do RRD databaze

Petr Barta petrc na netas.cz
Úterý Prosinec 29 09:08:32 CET 2009

Ahoj,
         mam problem s RRD statistikami, snazim se nastavit monitorovani
trafficu, vytvorim si databazi, ale z jakehosi mne neznameho duvodu se
neukladaji nactene udaje.
         Pouzivam Perl s modulem RRDs, databaze je vytvorena nasledujicim
zpusobem:

RRDs::create
(
   "$file",
   "DS:RXbytes:COUNTER:300:0:U",
   "DS:RXerrs:COUNTER:300:0:U",
   "DS:RXdrop:COUNTER:300:0:U",
   "DS:TXbytes:COUNTER:300:0:U",
   "DS:TXerrs:COUNTER:300:0:U",
   "DS:TXdrop:COUNTER:300:0:U",
   "RRA:MIN:0.5:1:1500",
   "RRA:MIN:0.5:6:3000",
   "RRA:MIN:0.5:60:2100",
   "RRA:MIN:0.5:360:1500",
   "RRA:MIN:0.5:4320:1500",
   "RRA:AVERAGE:0.5:1:1500",
   "RRA:AVERAGE:0.5:6:3000",
   "RRA:AVERAGE:0.5:60:2100",
   "RRA:AVERAGE:0.5:360:1500",
   "RRA:AVERAGE:0.5:4320:1500",
   "RRA:MAX:0.5:1:1500",
   "RRA:MAX:0.5:6:3000",
   "RRA:MAX:0.5:60:2100",
   "RRA:MAX:0.5:360:1500",
   "RRA:MAX:0.5:4320:1500"
);

Nactene hodnoty jsou v poradku, to jsem kontroloval, ukladam je
nasledujicim zpusobem:

RRDs::update("$file","$date:$RXbytes:$RXerrs:$RXdrop:$TXbytes:$TXerrs:$TXdrop");

Format toho prikazu je v poradku, vypisuje a snazi se ukladat spravne
hodnoty, ale v databazi je porad prazdno (pres "rrdtool fetch" dostavam
pouze hodnoty "nan").

Nemyslim si, ze bude problem v RRDs, protoze kdyz vezmu nactene hodnoty a
zkusim je ulozit rucne pres "rrdtool update", prikaz bez jakehokoliv
erroru projde, ale pri nalsednem fetchi je databaze opet prazdna.

Ma nekdo nejaky napad, co delam spatne, kde by mohl byt problem?

Jede to cele na Debianu (5.0), rrdtool je verze 1.3.1, RRDs je instalovane
z baliku, verze 1.3.1-4m perl ma verzi 5.10.0.

         Predem diky za jakoukoliv radu nebo postouchnuti,
         Petr Barta