SMART a pending sectors

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Středa Únor 4 11:45:56 CET 2009

	Dobry den,

rozumite nekdo SMARTu a konkretne tomu, co znamena atribut
197 "Current_pending_sectors" ? Nedavno mi smartd poslal mail
ze se tato hodnota zvysila na 1, ale jinak smartctl pise "No errors logged".
I rekl jsem si ze disk nahradim za nejaky jiny co se mi tady vali,
a ejhle, dva ze tri disku maji tento atribut nenulovy.

	Precetl jsem si, ze to ma znamenat neco jako pocet sektoru cekajicich
na realokaci. Coz bych rekl ze by se prepsanim vsech sektoru melo budto
spravit, nebo realokovat. Pustil jsem na ty disky "badblocks -w -t random",
coz proslo bez problemu (i zpetne nacteni), ale pocet pending sektoru
se nezmenil.

	Dalsi zajimavost techto disku je, ze na nekterych z nich neprojde
SMART long self-test. Doposud jsem mel za to, ze v tomto pripade se zapise
duvod chyby do error logu, ale error log zustava i nadale prazdny,
prestoze v logu testu je napsano "Read failure".

	Umite nekdo popsat co se teda deje a jestli mam panikarit? :-)
Priklad vypisu smartctl -a je v souboru
http://www.fi.muni.cz/~kas/tmp/smartctl.txt

	Diky,

-Y.