RAID: Re: Debian GNU/Linux 5.0

Martin Tirsel lk na blackpage.eu
Sobota Únor 21 12:49:15 CET 2009

Najprv si treba rozdelit disky, kazdu vytvorenu partisnu, ktora ma byt v
raide, nastavit typ linux raid autodedect namiesto ext3 (snad ten nazov
teraz nepletiem) a nasledne sa v menu vytvori polozka pre software raid,
kde sa len urcia ktore zariadenie s ktorym, typ a vytvori sa md pole. S
tym sa potom pracuje ako s beznou partisnou, vytvori sa na nej filesystem,
nastavia flagy atd.

GRUB ma podporu pre sw raid, nema podporu pre LVM, vtedy by sa zvolilo
LILO.

Co sa tyka vykonnosti, tak to je zrejme sirsia problematika, mozte
testovat (pozor na cache) ciste citanie/zapis v rade (jeden velky subor),
alebo mnozstvo malych suborov, pristupove doby, ... S hw raidom som nikdy
nerobil, ale co viem z diskusii, tak je sw a hw raid na tom dost podobne,
niekedy aj rychlejsi, zalezi od konkretneho hardveru. Rozdiely su ale max
radovo v percentach. Ale aj ak by bol sw raid o niekolko percent pomalsi,
vyhody jasne prevazuju.