Sekání notebooku

Ladislav Vaiz spam na nagano.cz
Pátek Leden 2 08:38:52 CET 2009

Ahoj,
mám několik měsíců starý notebook HP Pavilion DV6235. Je to 2x Turion
64bit, 1GB RAM, SATA disk, NVidia grafika. Pod Linuem se nepravidelně
seká. Nepravidelně znamená, že někdy běží několik hodin (dny jsem
nezkoušel, neznamená to, že by neuměl běžet déle), někdy nebootuje až na
pátý pokus.

Nejvíce jsem tam pracoval s Debianem Lenny AMD64, ale zkoušel jsem i
Lenny i386 a Etch i386, abych zkusil jiné jádro. Žádná distribuce
neběžela stabilně a někdy se kousla. Etche spolehlivě shodil start X11,
ale i po vypnutí gdm se po náhodném čase kousl sám. Soudím tedy, že
NVidií to nebude.
Zkoušel jsem memtest86 a cpuburn včetně MMX varianty. Na nic nepřišly. V
logu nic není, na virtuální konzoli se také nic nevypíše.

Dohady: měl jsem podezření na PC speaker, dal jsem jeho modul do
blacklistu, ale nic se nezměnilo. Měl jsem pocit, že by to mohlo být
diskem, ale bez něj se to blbě testuje :-( Poměrně spolehlivě padal
příkaz hwclock při shutdownu. Podle strace padal na ioctl čtoucí
aktuální čas, ale předtím bylo vidět, že proběhlo mnoho stejných volání,
která prošla. Shutdown jsem vyřešil zákazem používání HW hodin, takže
pokud se systém dožije shutdownu, tak má šanci, že se vypne.

Co by se dalo udělat víc pro zjištění příčiny? Tohle přece musí být
úkol, se kterým se vývojáři jádra potýkají "dnes a denně".

Díky Láďa